Aktualności
Szkoła
Info dla uczniów
Wydarzenia
Konkursy Ogólnopolski Konkurs CEA Kursy Przesłuchania CEA Koncerty „Miodowa Jesień” Elsner Coro Seminarium dla chórmistrzów Współpraca z Bard College (USA) Współpraca z R. Schumann Hochschule Düsseldorf (Niemcy) Koncerty dla uczniów Szkoły Specjalnej nr 109 Koncert w ramach 40. Marschner Festival Hinterzarten Dzień Edukacji Muzycznej 2017
Galeria Info dla nauczycieli Kontakt Linki Archiwum Jubileusz 70

in-modo-di

In modo di Lutosławski

 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z koncertów i wydarzeń towarzyszących

In modo di Lutosławski

 

Warsztaty Kompozytorskie - 10-13.12.2013

 

Koncerty kameralne - 10-14.12.2013

 

próby orkiestry

 

Koncert Kompozytorski w S1 - 14.12.2013

 

Koncert symfoniczny w Krakowie - 16.12.2013

 

 

WYNIKI KONKURSU KOMPOZYTORSKIEGO „IN MODO DI LUTOSŁAWSKI”

 

Po wysłuchaniu prawykonań utworów zakwalifikowanych do finału konkursu kompozytorskiego „In modo di Lutosławski” Jury w składzie – Prof. K. Knittel, prof. Z. Kozub, prof. S. Krupowicz i dr P. Wajrak -  postanowiło przyznać nagrody następującym uczestnikom:

 

W kategorii I  (16-18 lat)
I miejsce – Michał Malec za utwór „Dispute for symphonic orchestra”
II miejsce – Estera Wityńska za utwór „Rehcas – Wariacje na temat Wariacji”
III miejsce – Adam Łukawski za utwór „Lustra”
Wyróżnienie – Krzysztof Łowiec za utwór „Les chansons” na orkiestrę symfoniczną

 

W kategorii II  (19-22 lata)
I miejsce – Wojciech Kostrzewa za utwór „Little Variations for Symphonic Orchestra”
II miejsce – Zuzanna Koziej za utwór „Lutosławski”
III miejsce – nie przyznano
Wyróżnienie – nie przyznano

 

Dodatkowe Nagrody w konkursie kompozytorskim „In modo di Lutosławski” to:

 

Nagroda Orkiestry dla Wojciecha Kostrzewy za utwór „Little Variations for Symphonic Orchestra”

 

Nagroda Publiczności dla Zuzanny Koziej za utwór „Lutosławski”

 

 

 

Konkurs kompozytorski In modo di Lutosławski

 jest próbą oceny umiejętności i zaawansowania najmłodszych kompozytorów, którzy na tym etapie swojej edukacji pozbawieni są praktycznie możliwości odbywania regularnych zajęć w klasach kompozycji. W większości krajów europejskich, studia z kompozycji, z wyłączeniem zajęć fakultatywnych, rozpoczynają się dopiero na poziomie uczelni wyższych, zaś uczniowie zainteresowani tym rodzajem kształcenia są niejako skazani na własną inicjatywę oraz niemalże instynktowne poszukiwania swojego kompozytorskiego „ja”.
Z jednej strony, możemy więc przeanalizować osiągnięcia grupy osób, poruszających się w świecie kompozycji bez przewodnika, dzięki swojemu uporowi i samozaparciu. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że grupa osób objętych projektem to samorodne talenty, ukształtowane przez własny gust i osobowość muzyczną, bez stałego wsparcia profesjonalistów.
Z drugiej strony, dzięki konkursowi, któremu chcemy nadać wymiar międzynarodowy, będziemy w stanie wytypować grupę osób, która rokuje największe nadzieje i zapewnić jej systematyczny kontakt z autorytetami w dziedzinie kompozycji, praktyczny trening oraz publiczne wykonania utworów przez orkiestrę symfoniczną.

 

Jury selekcjonujące prace na Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski

„In modo di Lutosławski” wytypowało do finału następujące utwory (nazwiska uczestników – finalistów konkursu podane w kolejności alfabetycznej):

      Kostrzewa Wojciech – „Little Variations for Symphonic Orchestra”
      Koziej Zuzanna – “Lutosławski”
      Łowiec Krzysztof – „Les chansons” na ork. symfoniczną
      Łukawski Adam –„Lustra”
      Malec Michał –„Dispute for symphonic orchestra”
      Wityńska Estera - „Rehcas – Wariacje na temat Wariacji”

 

Kompozytorzy, których utwory zostały zakwalifikowane do finału MKK

“In modo di Lutosławski” wezmą udział w Międzynarodowym Kampusie Kompozytorskim (w grudniu 2013 r. w Radziejowicach), a ww. kompozycje będą wykonane przez Orkiestrę Symfoniczną PSM II st. im. J. Elsnera w W-wie p/d Piotra Wajraka w Studio Koncertowym PR im. W. Lutosławskiego w dniu 14.12.2013r.

 

Ponadto, Jury  przyznało dwie nagrody specjalne

(udział w Międzynarodowym Kampusie Kompozytorskim bez wykonania i nagrania utworów) za utwory:
1. „Kosmogonia” – Rafała Ryterskiego
2. „Cykady” – Artura Dobiji.

 

Posiedzenie Jury w skład którego wejdzie 3 kompozytorów i 1 dyrygent, rozstrzygające Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „In modo di Lutosławski”, odbędzie się 14.12.2013 r. w trakcie koncertu prawykonań utworów zakwalifikowanych do finału.

 

 

mkidn logoDofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

w ramach programu „Lutosławski 2013 - Promesa”,

realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

 

logoimit

zaiks logo

 

REGULAMIN Konkursu Kompozytorskiego In modo di Lutosławskipdf pdf

 

"In modo di Lutosławski" - pol pdf pdf

 

"In modo di Lutosławski" - ang pdf pdf

 

 

"In modo di Lutosławski" - rus pdf pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień 2017
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Absolwenci
IMAGE

skrzypek, solista, członek Lutosławski Quartet i Zehetmair Quartet, pedagog

“...Liceum Brzewskiego to ważne
dla mnie miejsce...”

IMAGE

Pianista  koncertujący w najlepszych salach świata:  Carnegie Hall w Nowym Yorku,  Festspielehaus w Salzburgu, Berliner Philharmoniker,  Concertgebouw w Amsterdamie,  i wiele innych;  prowadzi klasy mistrzowskie na świecie; propagator muzyki polskiej; Prezes stowarzyszenia pianistów –pedagogów EPTA Poland  oraz  Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Polskiej im Paderewskiego w Warszawie.

Jestem jednym z nielicznych, którzy ukończyli obie szkoły – „mała i dużą Miodową”. Jako uczeń spędziłem tu kilkanaście lat mojego życia i wspominam ten czas z sentymentem… To był mój drugi dom. Wspaniali nauczyciele, wspaniała atmosfera, wspaniałe koleżanki… i koledzy. Pamiętam pączki od Bliklego, które wszystkim uczniom fundował Artur Rubinstein,  ilekroć był w Warszawie. Tu przeżyłem moje pierwsze koncerty i wyjazdy zagraniczne. Być jako 10 –latek  w Paryżu na koncertach  to przeżycie którego się nie zapomina…  Tu po raz pierwszy koncertowałem pod dyrekcja Maestro Maksymiuka – prowadził on wtedy orkiestrę szkolną. Artystyczna atmosfera współpracy była zawsze najważniejszym elementem,  który do dziś wspominają wszyscy absolwenci na całym  świecie. Taka jest Miodowa i taką zostanie... 

IMAGE

altowiolista słynnego kwartetu smyczkowego Belcea, dyrygent, profesor londyńskiej Guildhall School of Music and Drama w Londynie

„Z wielką nostalgią wspominam moje lata w szkole na ulicy Miodowej. W wieku kilkunastu lat w młodym muzyku rodzą sie i krystalizują marzenia i plany związane z jego muzyczną przyszłością. Dzięki wspaniałym pedagogom i utalentowanym koleżankom i kolegom (z którymi przyjaźnie kwitną po dziś dzień...) moja szkoła była wspaniałym miejscem dla podsycania tych muzycznych pragnień... Z wielką radością wracam do mojej starej szkoły na spotkania z młodzieżą. "Miodowa" jest oazą muzycznego optymizmu i idealizmu. Daje wspaniały start młodym utalentowanym muzykom...”

IMAGE

pianista, pedagog

“...w naszej szkole panuje fantastyczna atmosfera sprzyjająca rozwojowi najlepszych...”

IMAGE

Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii Narodowej,
Pedagog UMFC

"Zastanawiam się jak przez lata nauki gry na skrzypcach, której towarzyszyło wiele konkursów i występów, oraz jednoczesnym intensywnym życiu towarzyskim ze szkolnymi koleżankami i kolegami udało mi się czegoś nauczyć w innych dziedzinach (przedmiotach ogólnokształcących). Było to możliwe chyba tylko na Miodowej!"

IMAGE

Reżyser dźwięku, współwłaściciel wydawnictwa płytowego DUX (ponad 110 nagród zagranicznych, 47 Fryderyków)

Miodowa” … to mój czas „ wielkiej rzeźby”, tu nauczyłam się wszystkiego: walczyć z tremą egzaminacyjną i pić herbatę bez cukru (był na kartki), odpisywać na liściki miłosne (tak, tak, nie było wtedy SMSów) i podejmować odważne decyzje: nie będę przeciętną pianistką, spróbuję zostać reżyserem dźwięku ( a to dopiero!). Ale naprawdę „Miodowa” stała się „moja” po dyplomach obu moich synów: Aleksandra i Michała( „Tradition, tradition”). Kocham to miejsce!

 

IMAGE

kompozytor, dyrygent, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie

..."Miodowa" przyniosła mi mnóstwo
inspiracji na całe życie, a także wielkie
przyjaźnie, które trwają do dziś...”

IMAGE

dziennikarz Programu 2 Polskiego Radia. Prowadzi "Poranek Dwójki”. Autor "Archiwalni” - czyli radiowego wehikułu czasu. Współpracuje z Teatrem Polskiego Radia. Laureat Grand Prix i Nagród za opracowanie muzyczne słuchowisk na festiwalu „Dwa teatry” w Sopocie. Absolwent „Miodowej” w klasie kontrabasu prof. Kazimierza Jendrysiaka. Uczył się też kompozycji w klasie prof. Sławomira Czarneckiego i dyrygentury w klasie prof. Katarzyny Sokołowskiej.
 
„Miodowa” to jedna z najlepszych rzeczy jakie spotkały mnie w życiu. To szkoła, z której nie chciałem wychodzić. Muzyki zacząłem się uczyć kiedy miałem 16 lat i pochłonęła mnie bez reszty. Nie poznałbym tego świata, gdyby nie genialni, mądrzy ludzie (dyrektorzy, nauczyciele, koledzy), których spotkałem na „Miodowej”. Cudowny, magiczny świat tworzony przez wspaniałych ludzi.

IMAGE

Tomasz Raff - bas, solista Opery Wrocławskiej

Miodowa to był wybór z przypadku, absolutny początek drogi artystycznej.
Spędziłem tu setki godzin, głównie na samotnych zmaganiach z odkrywanym w sobie instrumentem, ale pod wyrozumiałym, ciepłym i inspirującym okiem prof.A.K.Drabika - mojego pierwszego pedagoga, znającego mój głos "od podszewki". Poznałem każdy centymetr kwadratowy tutejszych ćwiczeniówek, smak pierwszych porażek i sukcesów. Powstałe tutaj plany i marzenia staram się teraz skutecznie realizować. "Miodowa" jest i pozostanie moim pierwszym artystycznym domem, do którego wracam i będę wracał, choćby tylko myślami. Tu wszystko się zaczęło.

Fundacja

Przy ZPSM nr 1 działa Fundacja im.

J. Elsnera, która prowadzi Instytut Muzyczny, ... więcej

Aktualności

Plan pracy ZPSM Nr 1 na rok 2017/2018

 

 czytaj więcej...

nagl zerowka

zaprasza na zajęcia umuzykalniające dzieci w wieku 3-6 lat.

więcej...